تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۷ نظر

محمد مهاجری: آقای علم‌الهدی زنان ایران با توسری روسری نمی‌پوشند|جامعه را به دوقطبی با حجاب و بی‌حجاب تقسیم نکنید

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا به علم‌الهدی پیشنهاد کرده که به همراه او سری به مراکزخرید آرمیتاژ و آلتون و ... بزند و از نزدیک و با لحن ملایم با کسانی که بی‌حجاب می‌خوانند گفتگو کند تا بهتر بتواند درباره ترویج حجاب نسخه بپیچد.

محمد مهاجری: آقای علم‌الهدی زنان ایران با توسری روسری نمی‌پوشند|جامعه را به دوقطبی با حجاب و بی‌حجاب تقسیم نکنید

رویداد ۲۴| محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود و خطاب به امام جمعه مشهد که خواستار ابلاغ قانون عفاف و حجاب شده، نامه نوشته است.

مهاجری از علم‌الهدی برای یک گشت و گذار عصرگاهی در مراکز خرید معروف تهران دعوت کرده و نوشته: «با رعایت ضوابط شرعی به سمت چندنفر از افراد بدحجاب و بی حجاب بروید. اصلا نگران نباشید. به شما توهین و بی‌ادبی نمی‌کنند. قریب به اتفاق‌شان حتی اگر از روحانیون‌گله‌مند باشند، حرمت آن‌ها را رعایت می‌کنند. این‌ها از فرعون بدتر نیستند. خدا خطاب به موسی گفت وقتی با برادرت نزد او می‌روید با زبان نرم حرف بزنید. شما هم با این بانوان آرام سخن بگویید. از آن‌ها بپرسید چرا حجاب ندارند یا کم دارند؟ جواب‌هایی می‌شنوید که انتظارش را ندارید. شبهه‌هایی در باره عملکرد ما متدینین و پاره‌ای از مسئولان دارند. حتما به شما می‌گویند بیرون بودن موی من بدتر است یا بخوربخور‌های بعضی ها؟ و مثلا وام نجومی به رّیس بو س؟ یا مثلا از حجاب من جامعه بیشتر آسیب می‌بیند یا بیکاری جوانها؟ یا فرضا می‌گویند همه احکام خدا اجرا شده و همین حجاب مانده؟»

او با این توصیه به علم الهدی که پاسخ مناسب به سوالات مورد اشاره را آماده کند، نوشته «اصلا شغل شما هدایت جامعه است و برای هدایت باید مانند پیامبر و ائمه از بیان و سخن ملایم بهره گرفت. وقتی از جناب‌تان سوال می‌کنند، نه ابرو درهم بکشید، نه عصبانی بشوید و نه برای باحجاب‌کردن‌شات شتاب کنید. بیاد بیاورید که پیامبر رحمت در سه سال نخست نبوتش چند نفر را مسلمان کرد؟ فکر کردن به این قسمت از تاریخ، امیدوارتان خواهد کرد. متقابلا شما از آن‌ها بپرسید مثلا چقدر پول گرفته‌ای که بی‌حجاب بیایی توی این پاساژ جولان بدهی؟ یا کدام دشمن فریبت داد که چنین می‌کنی؟ یا مثلا استفاده از ماهواره و فیلترشکن چقدر در پوشش اکنونت تاثیر گذاشته؟»


مهاجری با تاکید بر اینکه «گفتگو معجزه می‌کند» نوشته: «عرض کردم گفتگو. یعنی هم شما بگویید هم طرف‌مقابل‌تان بگوید. اینکه از منبر یا تریبون نماز جمعه یکسویه حرف بزنید کارکرد خاص خود را دارد و همه جا کارآیی ندارد. یک بار چنین دیالوگی را تجربه کنید و تاثیرش را با همه سال‌هایی که مونولوگ گفته اید مقایسه کنید. یقین دارم پس از این اقدام، دیگر برای مقابله با بی‌حجابی، نسخه بگیر و ببند نمی‌پیچید. حتی دستور اجرای قانون حجاب را هم نمی‌دهید. قبول می‌کنید که زنان و دختران با توسری، روسری نمی‌پوشند. این شمایید که باید تاوان کار فرهنگی ناکرده خودتان را بدهید. بجای اینکه طلبکار باشید بدهکار می‌شوید. بجای کلمات غلاظ و شداد، از ادبیات مهر استفاده می‌کنید. با لحن خشن، جامعه را به دوقطبی موافق و مخالف حجاب تقسیم نمی‌کنید. باحجاب‌ها را مورد نفرت بی حجاب‌ها و بالعکس قرار نمی‌دهید... و اگر چنین کنید علم الهدی=پرچم هدایت می‌شوید.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
جناب پرفسور باید دق کنی نه انتقاد
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
اول انقلاب مردم به زندگی امام نگاه میکردند و میدیدند واقعا ساده است پس دوست داشتند مثل امام باشند . ولی کم کم که پرده ها افتاد،متوجه شدند فقط مردم به امام اقتدا میکنند و غالب مسولین دنبال بخوربخور هنگفت هستند، پس اونام ساده زیستی و حجاب و... رو بوسیدند گذاشتند کنار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
مهاجری خودت هم خوب میدونی روسری و توسری که سوغات تندروهایی بود که اول انقلاب و چهل سال بعدش عقایدشون از زمین تا آسمون فرق کرده حالا داری دوقطبی دوقطبی میکنی در حالی که خودت آتش بیار معرکه هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
علم الهدی تئوریسین باند سایه است. هدف او تخریب ایران و تبدیل ایران به ایرانستان است
999
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
0
اون چیزی که بهش میگین حجاب، قانون پوششه، آیا جامعه نباید قانون پوشش داشته باشه؟؟آیا حد پوششی که استدلال عقلی و شرعی و سبقه ملی داره برای جامعه ایرانی اسلامی شایسته تره یا حد پوشش بردگی و غربزدگی؟؟
قانون اختیاری دیگه چه قانونیه؟!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
0
شغل اصلی علم الهدی ریختن لشکری از جوانان عذب افاغنه به ایران و شریک کردن زندگی مردم ایران با افاغنه مثل انصار و مهاجر زمان پیامبر است . من واقعا می خوام بدونم این چه قیاسی است که جوان افغانی که از کشور خود فرار کرده و غیر قانونی وارد کشور ما شده او را مهاجر و ما را انصار فرض کرده که او را ببریم به خونمون و شریک زندگی خودمان کنیم آیا خودش همچون کاری را کرده و من نمیدانم آیا ایشان خودشان را همردیف پیامبر قرار داده اند؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
سلام . آقای مهاجری خجالت بکش ، بجای پرت و پلاگویی ،گوش به سخن حق بده تا بفهمی راه درست را ، از خواب غفلت بیدار شو .
نظرات شما
پیشخوان